В Умані розробляють навігацію для туристів і містян, які зможуть гуляти культурною спадщиною міста. Для цього, команда ReHERIT запросила працювати команду ГО «Агенти змін», основною роботою яких є робота з дизайном навігації. Це громадська організація, яка займається розробкою рішень через формування доказової бази, проводить дослідження та тестування. Під час своєї роботи, команда враховує думки усіх груп без маніпуляцій та дискримінацій.
Які це об'єкти?
Попередньо, команда проєкту разом зі стейкхолдерами обрали десять об’єктів для ознакування:
- Торгові ряди
- Старий єврейський квартал
- Чоловіча гімназія
- Кінотеатр Черняховського
- Костел Успіння Пресвятої Діви Марії
- Готель «Новоєвропейський»
- Музей-квартира Надії Суровцової
- Василіанський монастир
- Жіноча гімназія
- Гетто.
Детальнішу інформацію кожен з об’єктів можна прочитати на сайті reherit.org.ua в розділі – Спадщина.
Для чого потрібно?
Важливими спільнотами для Умані були українці, євреї та поляки, які до Другої світової війни співіснували це і стало одним з ключових критеріїв відбору об’єктів спадщини. Їхнє маркування має підсилити видимість цих етнічних груп, які колись жили разом. Також, через свою важливість та зручне розташування, об’єкти можна включити в наявні та майбутні туристичні маршрути. Ознакування, над яким працює команда ReHERIT разом з Агентами змін мало б логічно об’єднати ці об’єкти, щоб вони не виділялися з публічного простору міста.
Туристичне ознакування має бути зручним, зрозумілим і цікавим. В першу чергу, воно потрібне, щоб промаркувати об’єкти культурної спадщини, зробити їх видимими та привернути до них увагу як містян, так і туристів.
Етапи роботи.
Першими етапами роботи над ознакування було:
- обрати об’єкти за визначеними критеріями;
- робота з описами по кожному з об’єктів;
- робота з візуальними матеріалами;
- робота з дизайном по ознакуванню.
Щоб зрозуміти та разом визначити, яким має бути ознакування в місті, командою Агентів змін було передбачено дві серії воркшопів. Перший воркшоп для уманчан, які працюють з культурною спадщиною, відбувся 29-30 вересня. На ньому Агенти змін запропонували різні варіанти дизайн-рішень по навігації, серед яких учасники могли обрати найбільш прийнятні для подальшого опрацювання.
Воркшоп по ознакуванню в Умані
Другим етапом стала робота над дизайном. Враховуючи попередні думки стейкхолдерів, дизайнер «Агентів змін» Олександр Колодько, розробив 3 варіанти ознакування: настінний покажчик, стенд та пілон — вертикальний масивний стовп. Основними кольорами ознакувань у попередньому напрацюванні стали: зелений та сіро-коричневий. За словами дизайнера, такі кольори не виділятимуться з загального простору та через зелений колір зможуть привернути увагу людей на ознакування. Проте, остаточний варіант буде презентовано пізніше та може бути іншим. На кожному ознакуванні буде інформація про об’єкт чотирма мовами: українською, англійською, польською та івритом.
Приклади дизайну по ознакуванні. Візуалізація — Агенти змін
Щоб побачити, як буде виглядати ознакування в просторі міста, 23 листопада урбаністи разом з командою RH зробили «примірку». Для цього вони знаходили точки, де орієнтовно буде розташоване ознакування. Опісля, проводили опитування серед містян щодо читабельності тексту, загального дизайну та його розміщення в просторі. За словами координаторки проєктів від Агентів змін — Анни Кириченко, одним з найбільших викликів було — визначити точки, де будуть розташовані ознакування.
Тестування прикладів ознакування біля об'єктів
Опісля тестування команда провела другий онлайн-воркшоп 26 листопада, щоб почути нові думки стейкхолдерів щодо розташування навігації та дизайн-рішення.
Що далі?
Наступним етапом буде представлення фінальних результатів остаточного дизайн-рішення.
Фото: Math
Активність відбувається в рамках проєкту «ReHERIT: спільна відповідальність за спільну спадщину», який реалізовується за фінансової підтримки Європейського Союзу.