Таких робочих зустрічей має бути вісім впродовж двох років реалізації проекту. Стратегія екосистеми туризму розробляється на регулярних засіданнях робочої групи, яка є відкритою для нових учасників. Варто відмітити, що стратегія туризму і екосистеми паломництва — це не ціла стратегія міста, а один з векторів для місцевого розвитку. Повноцінна стратегія туризму і паломництва буде представлена у липні 2020 року. А зараз ми заохочуємо усіх долучатися до розробки цього документу.
Умань занурює гостей та уманчан в історичний контекст та вчить міжнаціональній толерантності. Умань — це приязна та відкрита локація в центрі України для культурних подій, креативних проектів та творчих ініціатив.
У 2030 Умань відвідає 1.000.000 туристів, у т.ч. 100.000 паломників-хасидів та 300.000 іноземних туристів. Туризм та дотичні галузі стануть рушієм економічного розвитку Умані (робочі місця, доходи, підприємництво, інвестиції) з повагою до потреб уманчан (обмежити шум, відходи, натовпи та прояви нетолерантності).
Умань особливо приваблива для туристів із середнім рівнем доходів, сімей з дітьми та срібних туристів (старшого покоління). Туристи обирають Умань як базу для кількаденних подорожей, включаючи подорожі до навколишніх громад (зелений, етнографічний, релігійний туризм).
Туристичні продукти
Туристичним якорем Умані є так званий великий туристичний квадрат — парк Софіївка, комплекс Старої Умані, Єврейський квартал та Осташівський став з музичними фонтанами. Це локації для занурення в історію, пізнання інакшого, дотику до вічного та естетичного відпочинку. Ці якірні локації розвивають культурні сенси та є базами для культурних продуктів. Великий туристичний квадрат приваблює туристів в Умань, відкриваючи їм шлях до пізнання інших цікавих об'єктів в Умані: музеїв, які пропонують сучасні інтерактивні продукти, нових установ, створених на базі колись закинутих будов, та місцевих середовищ, у т.ч. хасидської громади.
Умань пропонує свої локації — передовсім великий туристичний квадрат — організаціям з України та з-за кордону для проведення культурних подій, креативних проектів та творчих ініціатив, наповнюючи календар знаковими подіями для туристів та уманчан. В Умані розвиваються формати власних фестивалів, місцеві середовища організовують культурні події, для різних цільових аудиторій та культурних потреб. Культурні оператори Умані знайшли кілька успішних форматів заходів, що живляться спільною культурною спадщиною міста. Умань починає розвивати подієвий туризм, приваблюючи симпозіуми, конференції, корпоративні заходи, тим самим видовжуючи туристичний сезон.
В Умані активно триває відновлення, реставрація та адаптація об'єктів культурної спадщини. Місто має свій впізнаваний естетичний стиль, туристичний бренд та правила візуального туристичного ознакування. Зрозумілу і зручну навігацію місто, де кожен може знайти необхідний об'єкт не використовуючи зовнішню допомогу.
Сфери, що підтримують
Уманчани пишаються своїм містом, активно вивчають різнокультурне минуле свого міста, є ключовими промоутерами туризму в Умані, окрім відомих осіб-амбасадорів. Школярі та студенти в Умані вивчають уманієзнавство, відповідально ставляться до конфліктної історичної спадщини в Умані та цінують міжнаціональну толерантність, пишаючись власною ідентичністю.
В Умані продумана туристична мобільність — діє система електробусів та електрокарів для туристів, система велодоріжок (туристичних та комбінованих для мешканців та туристів), застосовано принципи універсального дизайну в міській інфраструктурі. Це є важливим фактором привабливості Умані для туристів з дітьми та срібних туристів.
Міська влада активно працює з державними органами для лобіювання кращого залізничного сполучення для Умані. Уманський аеродром приймає туристичні чартери впродовж високого сезону (паломники та туристи).
Розвиток туризму активно живить місцеве підприємництво, у місті будуються нові готельні комплекси, ресторани, кав'ярні різного типу, цінових сегментів та профілей. Бізнеси активно конкурують, створюючи добру пропозицію для туристів та основу для подієвого туризму. Виробники локального продукту (продуктів харчування, сувенірів) розвиваються завдяки зростанню туристів у місті. Завдяки паломникам, уманські бізнеси опановують унікальні ніші на національному ринку (наприклад, кошерної продукції).
Заклади освіти готують кадри для місцевих культурних інституцій, креативних індустрій, сфери туризму, галузі HORECA, які мають необхідні компетенції — від знання мов (англійської, івриту, польської тощо), культурного менеджменту до сервісного дизайну. Студенти в Умані активно включаються у культурне та підприємницьке життя міста, переймаючи цінності уманчан та стають промоутерами Умані.
Управління туризмом
В Умані діє Бюро розвитку туризму, яке координує зусилля різних заінтересованих сторін у розвитку культурних продуктів, залучення операторів для проведення заходів в уманських локаціях та залучення ресурсів в місто. Бюро є рушієм розвитку туризму в місті, відповідаючи за реалізацію Стратегії. У місті діє Туристично-інформаційний центр (ТІЦ), який надає безкоштовні послуги туристам. Мобільні відділення ТІЦ діють у всіх частинах великого туристичного квадрату під час високого туристичного сезону, особливо у Софіївці та Єврейському кварталі.
Місто активно просуває Умань як дестинацію, впроваджуючи туристичні промоційні кампанії (відповідно до стратегії та правил туристичної промоції). Про Умань створено різноманітний контент, що базується на історичних дослідженнях, доступний у сучасних цифрових форматах. Уманчани долучені до творення туристичного контенту про місто.
В Умані підтримуються пілотні ініціативи з молодіжного, реабілітаційного та спортивного туризму, які можуть стати базою для наступної фази розвитку туризму у місті.
Запрошуємо долучатися до групи з розробки стратегії усіх охочих.
Стратегія туризму і паломництва в Умані група Facebook
Результати першої зустрічі за посиланням.