Біла книга «Комерційні продукти у сфері культурної спадщини» підготовлена для проєкту «ReHERIT: спільна відповідальність за спільну спадщину», що реалізується з 2018-го до 2020 року.
У публікації проаналізовано ключові особливості українського ринку продуктів для збереження культурної спадщини та інструменти взаємодії на ньому.
У першому розділі охарактеризовано параметри, якими описується ринок продуктів, котрі можуть пропонуватися на комерційній основі для об’єктів культурної спадщини. Визначено специфіку такого ринку, його основні обмеження та проблеми функціонування в Україні.
У другому розділі описано динаміку, товарну й цінову структури завершених угод купівлі-продажу таких продуктів (на прикладі публічних закупівель), розкрито ключові проблеми застосування тендерів угод для розвитку ринку. Також охарактеризовано особливості поєднання публічних закупівель і програм співфінансування для розвитку ринку (на прикладі кейсів українських міст).
У третьому розділі визначено основні українські професійні асоціації, які прямо чи опосередковано можуть бути дотичні до збереження й відновлення культурної спадщини; виявлено основні потенційні напрями їхнього стимулюючого впливу на цей ринок.