Умань має значний туристичний і культурний потенціал, що може сприяти економічному розвитку та добробуту громади. У межах проєкту REHERIT 2.0: Спільна відповідальність за спільну спадщину Центр “Регіональний розвиток” Агенції економічного розвитку PPV разом із Центром міської історії та Уманською міською владою працюють над активізацією мультикультурної спадщини міста та розвитком туристичного бренду, оновлюючи візуальний стиль Умані.
Спадщина і бренд — це два, на перший погляд, неочевидні активи міста, які насправді сприяють економічному розвитку міста й добробуту громади. Відтак команда проєкту REHERIT 2.0 має на меті розвинути впізнаваність міста, підкреслити його унікальність, допомогти сформувати позитивний образ міста в Україні та за кордоном та створити нові туристичні продукти і сервіси, сприяти збереженню та актуалізації культурної спадщини міста, а також заохотити розвиток стосунків з інвесторами й підтримати малий бізнес та місцеві ініціативи.
Протягом 2025 року команда REHERIT 2.0 провела зустрічі з представниками різних груп та організацій, інтерв’ю з експертами/ками, відкрите обговорення з містянами, онлайн-опитування для збору думок та асоціацій із містом. А також працювала над вивченням ключових локацій та культурного ландшафту Умані, й разом зі студентами та викладачами Харківської школи архітектури створили прототип мобільного туристичного-інформаційного центру.
13 листопада 2025 року в Умані відбулась публічна зустріч, під час якої близько 70 учасників — студенти, освітяни, історики, екскурсоводи, підприємці, митці, представники міської ради — обговорювали майбутнє візуального образу громади. Відповідаючи на питання дизайн-директора агенції Brendari Євгена Єфименка, уманці й уманчанки ділились своїми думками про символи міста, улюблені місця, визначних містян, локальні бізнеси і те, що робить місто особливим. Також обговорювали, чого не вистачає Умані і що можна покращити, аби місто стало більш привабливим для мешканців, гостей, інвесторів.
Окрім публічного обговорення, команда проєкту REHERIT 2.0 і представники агенції протягом двох днів мали робочі зустрічі з міською головою Іриною Плетньовою, істориками, краєзнавцями, журналістами, представниками хасидської, польської, козацької спільнот та інших активних груп.
Реалізація активностей в Умані у межах проєкту REHERIT 2.0 фінансується Європейським Союзом. Завдяки цій підтримці наших європейських колег, місто може розвивати свій культурний потенціал, не залучаючи при цьому міський бюджет Умані.
Як пілотний проєкт в Умані допоможе у розвитку потенціалу міста?
- Місто отримає два сучасні туристично-інформаційні центри (ТІЦ) — стаціонарний та мобільний. Для стаціонарного буде оновлено приміщення, меблі, обладнання та інформаційні матеріали, необхідні для повноцінної роботи центру. Мобільний ТІЦ — це пересувний модуль, який дасть можливість працювати у різних локаціях міста, під час подій й на туристичних маршрутах. Це зручний інструмент для промоції нових локацій і туристичних продуктів.
- Оновлення візуальної айдентики міста, тобто його візуального образу, стилістики — бренду міста. Варто уточнити, що йдеться не про зміну герба чи офіційних символів Умані, а про новий стиль самопрезентації, який підкреслить унікальність Умані. Нова візуальна айдентика передбачає єдиний стиль для навігації, матеріалів ТІЦ, сувенірної продукції та промоційних кампаній.
Для розробки сильного візуального стилю важливо враховувати думки різних представників уманської громади. Тому подальша робота буде відбуватись у співпраці та залученні максимально широкого кола стейкхолдерів та громадськості. Завдяки діалогу, співдії та співтворенню ми разом маємо шанси вийти на нове бачення міста і тим самим посилити його туристичний потенціал. Усіх, хто бажає долучитися до оновлення бренду громади і висловити своє бачення, запрошуємо заповнити онлайн-опитування за посиланням.
Проєкт “REHERIT 2.0: Спільна відповідальність за спільну спадщину” посилює бачення багатокультурної спадщини українських міст і містечок як спільного надбання, що пожвавлює культурний розвиток, сприяє критичному мисленню і подоланню дискримінацій, стимулює місцевий соціально-економічний потенціал, зокрема через зростання туризму, залучення інвестицій та підтримку бізнесу у сферах культури. “REHERIT 2.0” реалізують команди Центру міської історії та Центру “Регіональний розвиток” Агенції економічного розвитку PPV за фінансової підтримки Європейського Союзу.
Ця публікація створена завдяки фінансовій підтримці Європейського Союзу. Її зміст є відповідальністю виконавців проєкту REHERIT 2.0 та не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу.